S12 etusivulle Tarkkaavaisuuskatkot syynä kohtaamisonnettomuuksiin tiedote 2.12.2003 Täristävää keskiviivaa kokeillaan pitkällä tiejaksolla -tiedote 16.7.2003 Kuljettajan tarkkaavaisuuskatkokset keskeinen syy kohtaamisonnettomuuksiin Lisätietoja tutkimustuloksista Vakavien kohtaamis- ja suistumisonnettomuuksien vähentämiseksi kehitetään palautetta antavia tiemerkintöjä Tärinäviiva tien reuna- ja keskiviivana Kuljettajan tekemät havainnot liikenneympäristöstä yhdistettänä aiempaan kokemukseen, ohjaavat kuljettajaa sovittamaan ajokäyttättymisensä kulloiseenkin tilanteeseen. Lisätietoja liikennekäyttäytymiseen vaikuttavista tekijöistä Tienkäyttäjien mieltymykset eri tietypeistä vaihtelevat ja tietyyppi vaikuttaa myös ajokäyttäytymiseen. Lisätietoja ajokäyttäytymisestä leveäkaistaisella tiellä Näin ajat leveäkaistatiellä Lisätietoja tienvarren asukkaiden ja tienkäyttäjien mielipiteistä Lisätietoja ajokäyttäytymisestä ja tienkäyttäjien mielipiteistä kapealla nelikaistaisella tiellä Lisätietoja ohituskäyttäytymisestä kaksikaistaisilla teillä Kaksikaistaisen tien nopeusrajoituksen muutoksen vaikutus ohitustarpeeseen riippuu monesta eri tekijästä. Lisätietoja nopeusrajoituksen vaikutuksista ohituksiin Lisätietoja tasanopeusjärjestelmän vaikutuksista ohituksiin Iäkkäiden kuljettajien tarpeet voidaan ottaa huomioon liikenneympäristön suunnittelussa. Lisätietoja aiheesta iäkkäät autoilijat ja liikenneympäristön suunnittelu alkuun | Tiehallinnon etusivu | palaute | yhteys | haku | sisältö
Tarkkaavaisuuskatkot syynä kohtaamisonnettomuuksiin tiedote 2.12.2003
Täristävää keskiviivaa kokeillaan pitkällä tiejaksolla -tiedote 16.7.2003
alkuun | Tiehallinnon etusivu | palaute | yhteys | haku | sisältö