Vaihtoehdon vaikutukset turvallisuuteen ovat suhteellisen pienet ja
keskin�isess� vertailussa vaihtoehto sijoittuu sijoille 2-3 yhdess� vaihtoehdon
4 kanssa.
Sujuvuuden ja liikennetalouden kannalta t�m� on paras vaihtoehto. Sujuvuuden
parantaminen tuo ajokustannuss��st�j�, jotka tekev�t vaihtoehdosta
liikennetaloudellisesti parhaimmin kannattavan.
Liikennej�rjestelm�n kannalta p��asialliset hy�dyt kohdentuvat henkil�autolla
tapahtuviin matkoihin. Kevyen liikenteen olosuhteet paranevat hieman, mutta
eiv�t niin paljon kuin vaihtoehdossa 2. Joukkoliikenteen toimintaedellytykset
saattavat hieman parantua lis��ntyneen maank�yt�n johdosta, mutta paraneminen
lienee marginaalista.
Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto on kaikkein huonoin, sill� yhdystielle 1605
suunnitellut kylien ohitukset ovat ongelmallisia ymp�rist�n kannalta
Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa on toiseksi eniten pyydetty
parantamaan yhdystien 1605 sujuvuutta.
Vaihtoehto 2
Turvallisuuden kannalta vaihtoehdon vaikutukset ovat kaikkein suurimmat
vertailtaessa eri vaihtoehtoja.
Vaihtoehto on liikennetaloudellisesti mahdollisesti kannattava. Tien
sujuvuuden parantuminen ei ole yht� hyv� kuin vaihtoehdossa 1, jolloin
ajokustannuss��st�t j��v�t pienemmiksi
Liikennej�rjestelm�n kannalta eniten hy�tyj�t yhdystien 1605 varren kevyen
liikenteen k�ytt�j�t. Joukkoliikenteen toimintaedellytykset saattavat hieman
parantua.
Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto on v�hemm�n ongelmallinen kuin vaihtoehto 1.
Vaihtoehdot 2 ja 3 ovat ymp�rist�n kannalta l�hes tasavahvat.
Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa korostuu yhdystien 1605
turvallisuusvaatimukset, sill� p��osa kehitt�misehdotuksista liittyi tien
turvallisuuden parantamiseen.
Vaihtoehto 3
Turvallisuuden kannalta vaihtoehto on kaikista huonoin. Toimenpiteill� ei
juurikaan saada parannettua teiden turvallisuutta.
Sujuvuus on nykyisell� seututiell� 167 jo melko hyv�, joten tien parantaminen
ei paranna tien sujuvuutta merkitt�v�sti ja vaihtoehdon liikennetaloudellinen
kannattavuus on varmistettava jatkoselvityksiss�.
Liikennej�rjestelm�n kannalta suurimmat hy�dyt tulevat tavaraliikenteelle,
jonka sujuvuus ja turvallisuus paranevat seututiell� 167. Kevyen liikenteen
olosuhteet paranevat hieman tien levent�misen johdosta.
Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto ei ole yht� ongelmallinen kuin vaihtoehto 1.
Vaihtoehdot 2 ja 3 ovat ymp�rist�n kannalta l�hes tasavahvat.
Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa oli joitakin ehdotuksia, joissa
esitettiin seututien liikenneturvallisuuden parantamista esim. kevyen liikenteen
v�ylien avulla. Raskaan liikenteen kuljetuksia pidet��n ongelmallisina.
Vaihtoehto 4
Turvallisuuden kannalta vaihtoehto on samaa tasoa kuin vaihtoehto 1.
Huomioitavaa on, ett� vaihtoehdolla pystyt��n parantamaan molempien teiden
turvallisuutta
Liikennetaloudellisesti vaihtoehdon kannattavuus on varmistettava erikseen.
Teiden sujuvuudessa ei saada aikaan kovinkaan huomattavia parannuksia.
Liikennej�rjestelm�n kannalta hy�tyv�t eniten seututien 167 tavarakuljetukset
sek� yhdystien 1605 varren kevyt liikenne.
Ymp�rist�n kannalta vaihtoehto on paras kaikista.
Asukkaiden ja kyl�yhteis�jen kannanotoissa ei ehdoteta toimenpiteiden
jakamista kummallekin tieosuudelle.